Koła i zestawy kołowe - klasyfikacje

Charakterystyka bieżni kół, oponek

Oponki z pełnej gumy:
gładki bieg, niewielkie drgania podczas transportu, opory toczenia są mniejsze niż przy jeździe na oponkach pneumatycznych.
Oponki z elastomeru termoplastycznego:
opony niebrudzące w kolorze szarym, zapewniają wysoki komfort jazdy, praca bez hałasu, o małym oporze toczenia, odporne na wiele czynników chemicznych.
Oponki z pełnej antystatycznej gumy:
opona jest zazwyczaj szarego koloru i nie pozostawia śladów, nie jest brudząca. Jest odpowiednia do urządzeń gdzie odprowadzanie ładunków elektrycznych jest wymagane (szpitale, laboratoria...). Oporność upływu kształtuje się między 5.104 a 108 ohma.
Oponki z poliuretanu:
przenoszenie znacznych obciążeń, kółka są odporne na ścieranie, gładkie toczenie, niewrażliwość na przecinanie metalowych wiórów; koła nieodporne na działanie gorącej wody oraz pary.
Oponki z Vulkollanu:
opony przeznaczone do przenoszenia znacznych obciążeń, duża odporność na odkształcenia trwałe np. spowodowanych długotrwałym obciążaniem statycznym, małe opory toczenia, duża odporność na zużycie, rozdzieranie i przecinanie.
Opony pneumatyczne:
maksymalne tłumienie obciążeń udarowych i niewielki opór toczenia na nierównych powierzchniach.
Koła poliamidowe i polipropylenowe:
niewrażliwe na oddziaływanie wilgoci jak również kwasów, bardzo dobre własności mechaniczne, odporność na wysokie obciążenia, niska ścieralność. Odpowiednie do pracy na gładkich, równych powierzchniach.
Żywice fenolowe:
przenoszenie znacznych obciążeń, odporność na oddziaływanie ciągłej temp. 250 °C. Kółka szczególnie odpowiednie do pracy w piecach piekarniczych.
Żeliwo:
przenoszenie znacznych obciążeń, odporność na ścieranie, kółka charakteryzują się bardzo wysoką odpornością na działanie wysokich temperatur, słabe tłumienie obciążeń udarowych.


PHP_SELF => /kola_zestawy04.php