Oponki z pełnej gumy: gładki bieg, niewielkie drgania podczas transportu, opory toczenia są mniejsze niż przy jeździe na oponkach pneumatycznych.
|
|
Oponki z elastomeru termoplastycznego: opony niebrudzące w kolorze szarym, zapewniają wysoki komfort jazdy, praca bez hałasu, o małym oporze toczenia, odporne na wiele czynników chemicznych.
|
|
Oponki z pełnej antystatycznej gumy: opona jest zazwyczaj szarego koloru i nie pozostawia śladów, nie jest brudząca. Jest odpowiednia do urządzeń gdzie odprowadzanie ładunków elektrycznych jest wymagane (szpitale, laboratoria...). Oporność upływu kształtuje się między 5.104 a 108 ohma.
|
|
Oponki z poliuretanu: przenoszenie znacznych obciążeń, kółka są odporne na ścieranie, gładkie toczenie, niewrażliwość na przecinanie metalowych wiórów; koła nieodporne na działanie gorącej wody oraz pary.
|
|
Oponki z Vulkollanu: opony przeznaczone do przenoszenia znacznych obciążeń, duża odporność na odkształcenia trwałe np. spowodowanych długotrwałym obciążaniem statycznym, małe opory toczenia, duża odporność na zużycie, rozdzieranie i przecinanie.
|
|
Opony pneumatyczne: maksymalne tłumienie obciążeń udarowych i niewielki opór toczenia na nierównych powierzchniach.
|
|
|
Koła poliamidowe i polipropylenowe: niewrażliwe na oddziaływanie wilgoci jak również kwasów, bardzo dobre własności mechaniczne, odporność na wysokie obciążenia, niska ścieralność. Odpowiednie do pracy na gładkich, równych powierzchniach.
|
|
Żywice fenolowe: przenoszenie znacznych obciążeń, odporność na oddziaływanie ciągłej temp. 250 °C. Kółka szczególnie odpowiednie do pracy w piecach piekarniczych.
|
|
Żeliwo: przenoszenie znacznych obciążeń, odporność na ścieranie, kółka charakteryzują się bardzo wysoką odpornością na działanie wysokich temperatur, słabe tłumienie obciążeń udarowych.
|
|
|